بارگذاری تصاویر غیر رایگان در ویکی پدیا
تاریخ:  2014/11/13 10:24:37 ب.ظ

در این مطلب نحوه بارگذاری تصاویر غیر رایگان در ویکی پدیا آموزش داده خواهد شد. با توجه به سیاست های ویکی پدیا برای استفاده از تصویر، می‌دانیم که علاوه بر تصاویر رایگان، می‌توان تصاویر غیر رایگان را به شرط استفاده منصفانه در ویکی پدیا بارگذاری نمود.

فرض کنید در حال نوشتن یک مقاله جهت معرفی یک کتاب هستید. لازم است، برای بهبود سطح کیفی مقاله، تصویری از جلد کتاب نیز به مقاله افزوده شود. در این رابطه با در نظر گرفتن شرایط مورد نیاز، موارد زیر را طی نمایید:

  1. وارد این صفحه شوید. (در این صفحه نیز در جعبه آبی رنگ بالای صفحه آموزش گام به گام بارگذاری وجود دارد.)
  2. با استفاده از دکمه browse تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.
  3. در قسمت بعد، نام تصویر را (به طور دلخواه) در جعبه Destination file name قرار دهید. به یاد داشته باشید که بهتر است نام را طوری انتخاب نمایید که دیگران بتوانند از آن تصویر استفاده نمایند.
  4. در جعبه بعد (جعبه summary) لازم است که اطلاعات مورد نظر در مورد تصویر ارایه شود. این اطلاعات شامل منبع تصویر، ایجاد کننده تصویر، کیفیت تصویر، مقاله ای که قرار است تصویر در آن استفاده شود و غیره است. مثلا اگر قرار است تصویر یک جلد کتاب را بارگذاری کنید از این صفحه بهره ببرید. در این صفحه دو جدول مشاهده میشود. یکی جدولی با عنوان summary است که یک اطلاعات کلی از تصویر را باید در آن وارد کنید. جدول دوم Non-free media use rationales است که باید بازای هربار استفاده یک نمونه از این جدول را در صفحه اطلاعات تصویر قرار دهید و در واقع برای هر بار استفاده باید توضیح بدهید که چرا این تصویر مشمول استفاده منصفانه است.
  5. سپس برای عبارت Licensing یکی از موارد مرتبط که در شاخه Non-Free/Fair use قرار گرفته است را انتخاب نمایید. مثلا برای کتاب Book Cover را از زیرشاخه Covers انتخاب بفرمایید.

لینک مطلب http://tablighmajazi.ir/?p=265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *